Embalaža je vsak material, ki obdaja, varuje ali hrani izdelek na poti do končnega uporabnika. Obenem ga predstavlja potencialnim kupcem. Čeprav ima številne koristi, postaja vse večji globalni problem, saj je proizvedemo in porabimo preveč.
Po zadnjih podatkih samo v Evropi proizvedemo povprečno več kot 160 kg odpadne embalaže na prebivalca. Kot primer: vsako leto več kot 8 milijonov ton odpadne plastične embalaže pristane v oceanih; vsako minuto porabimo na svetu več kot milijon plastičnih vrečk. Velik delež vse te embalaže je nepotreben, zato si moramo prizadevati, da ga zmanjšamo.
Kava za na pot
Letno se na svetu proda okvirno 500 milijard kavnih lončkov. Večina je narejenih iz papirja, prevlečenega s plastiko, ali samo iz plastike. Za to, da iz njega spijete kavo, se porabi 200 litrov vode: za proizvodnjo lončka, pokrovčka, mleka in kave. Vsak lonček stane planet 0,11 kg CO2, pravi WWF. V Veliki Britaniji so se problematike lotili podrobneje in ugotovili, da se le enega od 400 lončkov reciklira.
Papir je namreč prevlečen s plastiko, da lahko zadrži vročo tekočino. Čeprav lončki zaradi papirja dajejo vtis, da so namenjeni recikliranju, prav plastična prevleka temu ustvarja veliko oviro. Da bi lahko prišli do sicer zelo kakovostnih papirnih vlaken, jo je treba odstraniti, kar znajo narediti v samo nekaj reciklažnih podjetjih v Evropi. Ta reciklirajo zgolj drobec lončkov, ki jih industrija daje na trg. In četudi lonček uspe priti do papirnice, ga tam zaradi plastične folije ali drugih dodatkov po navadi izločijo kot surovino z zelo nizko vrednostjo.
Po drugi strani biorazgradljivi lončki rešujejo samo manjši del težave. Ohranjajo potratno rabo virov (energije, materialov in dela) z izdelkom, ki se ga uporabi samo enkrat in nato odvrže. Poleg tega je treba vedeti, da biorazgradljivi material še ne pomeni, da se ga lahko tudi kompostira.
Ozaveščenost uporabnikov narašča in v Veliki Britaniji so že nastale pobude, da bi lončke za kavo za enkratno uporabo obdavčili podobno kot plastične vrečke. Zaradi pritiskov se podjetja počasi že odločajo za spodbujanje uporabe lončkov za večkratno uporabo. Nekatera podjetja recimo strankam, ki prinesejo svoj lonček, podarijo občuten popust. Spet druga od vsake tako prodane kave del namenijo eni od nepridobitnih organizacij. Ali pa tistemu, ki prinese svoj lonček, celo dajo brezplačno kavo.
Vir: splet
Medobčinska uprava Istre